De Servaas brug in Maastricht 2017
Het Station van Rijssen 2022
Plitvice watervallen Kroatië 2014
Vakantie 2016 Frankrijk

Donderdag 21 juli; We zijn vroeg op gestaan om op tijd weg te gaan en dat is gelukt we vertrekken rond 0.900 uur richting Stenay Frankrijk.  We rijden bij Everdingen en Trees ziet een ooievaar in het weiland en denkt gelijk aan de fotocamera “ vergeten ” dus wij terug naar huis want die hebben we wel nodig voor het verslag op onze website en om de vakantie vast te leggen. Goed het is inmiddels 09.45 uur en we zijn nog niet echt ver gekomen maar het fototoestel is opgehaald en we zijn weer op pad. We rijden richting Maastricht en bij Echt schiet de vijfde versnelling plots eruit ik heb er weer in gedaan maar hij schoot er gelijk weer uit, gelukkig zijn we vlak bij de afrit van het industrie terrein van Echt en hem daar nogmaals geprobeerd maar nee hoor ik dacht hier stopt onze vakantie dan gelukkig in Nederland, ik aan het bellen geslagen naar Gerard en naar de Bovag en de NKC de Bovag reageerde als eerste met er komt een auto aan die u gaat helpen maar dat helpen was U kunt in zijn 4de versnelling naar huis rijden en tot ziens maar weer dus wij naar 1 ½ uur weer naar huis we kwamen rond 3 uur aan bij de garage en Gerard had alles al geregeld met leveranciers om de onderdelen voor de 5de versnelling te maken maar die moesten wel opgehaald worden, Coen is naar Spijkernisse gegaan en ik moest naar Eindhoven dus weer naar het zuiden maar ik kwam om half 6 terug en we hadden alle onderdelen binnen en er kon gesleuteld worden.Vrijdag 22 juli; wat ik niet wist Gerard was `s avonds al aan het sleutelen geweest en had de deksel van de versnellingsbak  er al vanaf en de olie er al uit gehaald, toen wij de volgende morgen op het werk kwamen hoefde Jeroen alleen nog maar de nieuwe onderdelen er in te sleutelen. Kortom om 0.915 uur reed Jeroen hem van de brug af om een testrit te maken en het was voor elkaar HELEMAAL TOP GERARD, JEROEN en COEN en bedankt jongens dit had ik hellemaal niet durven dromen geweldig echt. We konden door dat het zo snel was geregeld weer redelijk vroeg op pad gaan 10.50 uur voor de 3de keer maar nu eerst naar camperplaats Fuussekaul in Luxemburg onderweg totaal geen problemen meer gehad hij liep weer als een zonnetje alleen wat zijn die wegen slecht in België onderweg wat gegeten en gedronken en om 15.15 uur zijn we in Fuussekaul het is er lekker weer en het zonnetje schijnt luifel uit en ja hoor we hebben vakantie eindelijk,  rond 19.30 uur begon het te rommelen we zaten nog te eten de laatste broodjes kroket want dat kunnen ze niet in Frankrijk zijn naar binnen gewerkt en ja hoor het ziet echt zwart en het gaat er op met donder en bliksem en regen echt het beste weer voor Treesje ze kan niet onder de tafel anders had ze dat gedaan ik lag heerlijk even te dutten op mijn bed en we zijn vroeg de koffer in gedoken heerlijk.

Het Monument van Navarin
Oude watermolen Stenay
Camperplaats Stenay

Zaterdag 23 juli; ondanks de regen en het onweer hebben we goed geslapen en na het eten en de koffie zijn we om 09.30 uur vertrokken richting Frankrijk  ondanks de pech die we gehad hebben houden we ons aan het reisschema voorlopig  dus eerst goedkoop tanken 0.92 € per liter en sigaretten voor Trees en Kim en dan geheel binnendoor naar camperplaats Stenay, de nieuwe tomtom doet het geweldig en we komen aan om 11.25 uur en na 95 km op de camperplaats bij een haventje heel mooi effe zoeken waar ik me moest melden voor een code voor de poort maar de havenmeester was dicht tot 2 uur dan maar effe de code los peuteren bij de mensen die er al op stonden en dat lukte me bij een Franstalige  Belg dus konden we naar binnen we blijven hier 2 dagen. Zaterdag 23 juli; ondanks de regen en het onweer hebben we goed geslapen en na het eten en de koffie zijn we om 09.30 uur vertrokken richting Frankrijk  ondanks de pech die we gehad hebben houden we ons aan het reisschema voorlopig  dus eerst goedkoop tanken 0.92 € per liter en sigaretten voor Trees en Kim en dan geheel binnendoor naar camperplaats Stenay, de nieuwe tomtom doet het geweldig en we komen aan om 11.25 uur en na 95 km op de camperplaats bij een haventje heel mooi effe zoeken waar ik me moest melden voor een code voor de poort maar de havenmeester was dicht tot 2 uur dan maar effe de code los peuteren bij de mensen die er al op stonden en dat lukte me bij een Franstalige  Belg dus konden we naar binnen we blijven hier 2 dagen. Zondag 24 juli; we hadden besloten om een stukje van de omgeving te gaan bekijken het was mooi weer dus dat ging goed we hadden geen route dus op de gok en zien wel waar we uit komen,  maar in Frankrijk rijd je op de grote wegen met je fiets en dat vonden we wel een beetje eng eerlijk gezegd dus wij een smal weggetje in en na een km werd dat weggetje een paadje en na 2 km werd het een hobbelweggetje met heeeel veel gaten en die behoorlijk diep waren maar uiteindelijk kwamen we weer in de bewoonde wereld uit na± 5 km op een boeren pad gereden te hebben het was wel lachen maar de hondenkar was een baggerbende en de fietsen ook.Maandag 25 juli; Vandaag rijden we naar Ligny Le Chatel  een plaatsje vlak onder Auxxere het is ongeveer 225 km Zaterdag 23 juli; ondanks de regen en het onweer hebben we goed geslapen en na het eten en de koffie zijn we om 09.30 uur vertrokken richting Frankrijk  ondanks de pech die we gehad hebben houden we ons aan het reisschema voorlopig  dus eerst goedkoop tanken 0.92 € per liter en sigaretten voor Trees en Kim en dan geheel binnendoor naar camperplaats Stenay, de nieuwe tomtom doet het geweldig en we komen aan om 11.25 uur en na 95 km op de camperplaats bij een haventje heel mooi effe zoeken waar ik me moest melden voor een code voor de poort maar de havenmeester was dicht tot 2 uur dan maar effe de code los peuteren bij de mensen die er al op stonden en dat lukte me bij een Franstalige  Belg dus konden we naar binnen we blijven hier 2 dagen. Zondag 24 juli; we hadden besloten om een stukje van de omgeving te gaan bekijken het was mooi weer dus dat ging goed we hadden geen route dus op de gok en zien wel waar we uit komen,  maar in Frankrijk rijd je op de grote wegen met je fiets en dat vonden we wel een beetje eng eerlijk gezegd dus wij een smal weggetje in en na een km werd dat weggetje een paadje en na 2 km werd het een hobbelweggetje met heeeel veel gaten en die behoorlijk diep waren maar uiteindelijk kwamen we weer in de bewoonde wereld uit na± 5 km op een boeren pad gereden te hebben het was wel lachen maar de hondenkar was een baggerbende en de fietsen ook.Maandag 25 juli; Vandaag rijden we naar Ligny Le Chatel  een plaatsje vlak onder Auxxere het is ongeveer 225 km van Stanay af geheel binnendoor over de D wegen. Onderweg zie je dan nog wat zoals heel veel oorlogsmonumenten even boodschappen doen bij een Intermache, en je kan echt zien dat Frankrijk de graanschuur van Europa is jongen wat een vlaktes met verschillende gewassen heel mooi. Om 13.45 uur komen we op de municipale/stadscamping aan van Ligny Le Chatel we worden hartelijk begroet door een nog jonge beheerder die alle moeite doet om het naar de zin te maken en je te woord sta in het Engels het is een mooie open camping met heel grote plaatsen waar we wel met 3 campers kunnen staan speeltuin naast de camping en een rivier achter de camping waar de kinderen in kunnen zwemmen en spelen heerlijk hier blijven we 3 of 4 nachten even installeren en dan gaan we eten en dan ga ik even op de fiets het dorp verkennen waarde bakker zit en eventueel een supermarket en ja er zit een Carccafour super lekker dicht bij.

Kerkpleintje in Bussières-et-Pruns
Zicht op Auxerre
Weidse blik onderweg

Dinsdag 26 juli; We gaan een stukje fietsen richting de wijnstreek van de Chablis, heerlijk achterom over de smalle D wegen zodat we weinig verkeer tegen komen. We hebben zo`n 25 km gefietst en het was heel mooi al die wijn velden maar toen kwam het gelazer we moesten een berg over van de 4de categorie en dat ging heel aardig Trees had het zwaar, maar wat we niet wisten was dat er nog eentje achteraan kwam en dat viel vies tegen ik had het moeilijk en Trees was gewend en ging lekker naar boven. Eenmaal boven aangekomen bij de 2de  berg hadden we wel een mooi uitzicht over de vallei van Chablis maar met accu op je fiets moesten we toch nog in zijn 2de versnelling om hoog maar wat je om hoog gaat, gaat ook weer naar beneden en hoe met 40 km naar beneden heerlijk en toen moesten we toch nog een stukje terug rijden om in het stadje Chablis wat te gaan drinken Cola want het suikergehalte was aardig gedaald we zaten met trillende benen op het terras morgen wordt een dag van herstel dat weet ik nu al.Woensdag 27 juli;  rustdag en even boodschappen gedaan “heerlijk na zo`n inspannende dag” .Donderdag 28 juli; het is mooi weer en er staat een fietstocht naar Auxerre op het menu 20 km heen en 20 km terug nou dat moet te doen zijn, langs de grote weg de N77 was het 17 km maar dat is ongeveer het zelfde als zelfmoord plegen want de vrachtauto`s en personen auto`s racen je voorbij en soms heel dicht voorbij jou dus wij weer over de smalle D8 weg het was heerlijk maar onderweg bleek dat deze weg hele lange stukken te hebben berg op en het begon minder weer te worden met als reseltaat dat we ergen halverwege moesten schuilen in een bosje maar na een 20 minuten konden we weer verder en eenmaal in Auxxere was het weer opgeklaard en scheen het zonnetje weer daar wat gedronken en in twee kerken  geweest en toen hadden we het wel weer gezien Auxxere is vooral een oude stad met heel veel gebouwen, huizen die slecht zijn onderhouden net als de kerken somber en vooral oud we hebben een patatje gegeten in een parkje bij de patatwagen en zijn toen weer naar huis gegaan morgen is weer een reisdag en gaan we naar een camperplaats in Moulins aan de rivier de Allier. Vrijdag 29 juli; Het is 08.47 uur en we vertrekken naar Moulins het is rustig en een beetje bedompt weer heerlijk om te rijden om 11.10 uur zetten we de camper op een picknick plaats zoals er zovelen in Frankrijk zijn heerlijk een bakkie koffie drinken en even Beau uitlaten rond 12 rijden we weer weg het is heerlijk om zo binnendoor te rijden lekker rustig en je kunt heerlijk genieten van de omgeving ook Frankrijk is een mooi land rond 13.15 uur komen we aan op de camperplaats in Moulins het is aan de rivier de Allier mooie plaats waar er wel een stuk of 100 kunnen staan en tegen 6 uur staan die er ook denk ik. We zijn even het stadje in geweest om deze te bezichtigen en ook hier stond de kerk wagenwijd open maar ook hier oud en vergeten te onderhouden verder is het een leuk stadje met een leuke stadsplein met cafè en restaurants we zaten bij een heel oud cafeetje met en een heel duur biertje (4€) Zaterdag 30 juli; We gaan op weg naar CAMPING LA FRIDIERE in Paulhaguet de provincie Auvergne Haute Loire ± 180 km we rijden eerst naar de super marche om even de boodschappen weer aan te vullen want de volgende camping blijven we even een paar dagen staan we rijden helemaal binnendoor dus we komen in kleine dorpjes en mooie vergezichten onderweg in een klein dorpje zetten we de camper even aan de kant om iets te eten op het kerkpleintje in Bussières-et-Pruns. Onderweg regent en onweert het dus eigenlijk wel een goede dag om te rijden we moeten nog ± 110 km we rijden door wijnvelden en heuvels en door de graanschuur van Frankrijk heel weids en mooi. Het is inmiddels droog geworden als we op de camping aan komen het eerste aanzicht van de camping is mooi we krijgen een mooi plekje op gras het heeft de hele nacht geregend maar de volgende morgen staan we op met een zonnetje hoog aan de hemel heerlijk volgens de weer voorspelling wordt het mooi weer de komende dagen. Het is 1 augustus dus Beau is jarig en is 12 geworden hij doet het voortreffelijk op de camping en onderweg we doen hem wel vast want anders loopt hij over de hele camping rond en dat is niet de bedoeling. We blijven hier 2 dagen staan om even te wassen en even vakantie te hebben heerlijk een beetje de omgeving bekijken met de fiets en het mooie dorpje met zijn markt. Dinsdag 02 augustus; We gaan weer verder richting Saillant in de Dromè vallei onderweg doen we de boodschappen bij de Intermarche en doen een bakkie koffie bij de zeldzame wegrestaurants die je in Frankrijk tegen komt langs de weg op het platteland even tanken tegen een goeie prijs €1.10  het is in totaal 162 km en we komen middels een mooie route door de bergen en diepe afgronden en door middel van een smalle brug over de Rhone komen we in het Dromè dal in het plaatsje Saillant waar we 10 dagen zullen vertoeven.

Camping La Fridiere
Restaurantje nabij Boussoulet
Onderweg naar Saillant

We hebben in Saillant een heerlijke vakantie gehad lekker kunnen fietsen naar het plaatsje Die zo`n 60 km heen en terug en naar Crest gefietst dat was zo`n 50 km heen en weer de omgeving van Saillant is heel mooi ook met de rivier de Drôme die heel mooi langs de camping liep waar je niet in kon zwemmen maar wel heerlijk kon afkoelen. Vanmorgen dinsdag 9 augustus besloten om morgen weer richting huis te gaan camper gereed maken en weer on tour heerlijk. We zouden via de alpen terug gaan maar Trees vond de weg waar we nu oprijden hoog zat dus we pakken de voet van de alpen maar dat is ook mooi en hoog genoeg zij ze. We zijn helemaal binnendoor bij Les Rousses uitgekomen net boven Geneve midden in de zomer en `s nachts 2 a 3 graden dan is het koud hoor maar we zitten dan ook aardig hoog langs de Zwitserse grens. We gaan richting Luxemburg even nog een keertje tanken en shag kopen voor Trees en dan naar Camperplaats Fuusekaul. We gaan de volgende dag richting Lottum in Limburg voor nog een paar dagen fietsen maar voor we daar aan komen staan we in Luik voor een week markt en toen hebben we de stad gezien voordat we de goede weg hadden richting Maastricht, wat een gedoe maar we gaan nu de goede kant op richting Lottum waar we nog mooi op tijd op Camperplaats In de Verte aankomen voor 3 dagen en zo als altijd gaan we ook weer een nachtje bij Willem en Joke staan altijd leuk aan de barbecue en een biertje de volgende dag weer richting huis via Stefan en Kim even de kleinkinderen en kinderen begroeten wij hebben weer een mooie en lekkere vakantie gehad.