De Servaas brug in Maastricht 2017
Het Station van Rijssen 2022
Plitvice watervallen Kroatië 2014

Vakantie 2022

Dit jaar gaan we eindelijk weer lekker op vakantie we gaan eerst naar Rijssen om bij BM Satelite een wifi ontvanger te laten plaatsen dus we staan even een dag of 4 in Rijssen op camperplaats Midas, hier hebben we niet gefietst in verband met de hitte 36 graden veel te heet om te fietsen we zijn wel op de fiets naar Rijssen geweest om boodschappen te doen en lekker koffie te drinken. Nu Donderdag 21 juli staan we in Lottum op Camperplaats In de Verte hier blijven we tot maandag 25 juli dan vertrekken we naar Ospel naar camping Kreijelhof vlak bij Nederweert als we het daar naar ons zin hebben blijven we een week en daarna gaan we het zien waar we belanden.

Camperplaats Midas
Station in Rijssen
Wijngaard in Hanik Limburg

Camperplaats In de Verte in Lottum Limburg een heel mooie plaats om te staan met de camper en niet duur 20 Euro all in. We hebben dit weekend weer lekker genoten in de omgeving van Lottum heerlijk fietsen is het hier in de nabije omgeving van Arcen, Blitterswijck en Grubbenvorst we komen hier nu denk ik wel al een keer of 10 en het blijft elke keer weer anders als je hier bent heerlijke omgeving morgen 25 juli vertrekken we naar Ospel daar staan we een week als het goed bevalt en dan vertrekken we naar camping kampeerboerderij ‘n Ibink in Ruurlo Gelderland

Ons Plekje op Camperplaats In de Verte
Camperplaats in de Verte
Omgeven door Bloemkwekers
De Houthuizer molen Lottum
Omgeving Camperplaats In de Verte (Bos)
Omgeving Camperplaats In de Verte ( Bos)

Maandag 25 juli We zijn aangekomen in Ospel (bij Nederweert) een kleinschalige Camperplaats met 5 plaatsen we worden hartelijk ontvangen door de eigenaar Lennie die legt ons uit hoe wat en waar we krijgen een mooi plekje en gaan de omgeving en het dorp even verkennen. De volgende dag Dinsdag 26 juli het is mooi weer als we gaan fietsen zo`n 70 km richting Griendtsveen en Helenaveen mooie route en zien een hoop leuke dingen onderweg en lekker gegeten in Liessel maar ook minder leuke momenten zoals na 3 uur tot dat we weer in Ospel waren regen regen en heel harde regen of te wel zeik nat maar we hadden regenjassen en broeken bij ons maar bij mijn jas bleek dat hij aan vervanging toe is want de regen was door mijn jas geslagen maar het ergste was we kwamen in Ospel aan en daar was niets gevallen.

Kerkje uit 1867 Helenaveen
Sint Petrus Korenmolen Roggel
De Korenbloem Ospel

Woensdag 27 we gaan vandaag lekker luieren althans ik Trees gaat wassen en de camper ff schoonmaken. Ik ga ff naar Nederweert om een krantje te halen in Ospel bij de supermarkt hebben ze geen kranten meer.

Sint Petrus molen Nederweerd
De Volksvriend Liessel
Camperplaats Kreijelhof

Donderdag 28 Juli we stappen om 0930 weer op de fiets en ons doel is een wandel en fiets tocht maken en de fietstocht wordt na 30 km bij het restaurant Sint Elisabeth`s Hof onderbroken door een wandeltocht van 6 km door het Leudal bos achter het restaurant, onderweg weer leuke dingen tegengekomen en bij het restaurant eerst koffie gedronken en toen aan de wandel het was een mooie 6 km en toen weer ongeveer 25 km retour naar de Camperplaats

Rare bouwstijl en kleur
Watermolen Leudal bos
Mooie boerderij met binnenplaats
Trees in het Leudal bos met Flex
Het Leudal bos

Zaterdag 30 juli het is prachtig weer om te fietsen rond de 23 graden top, vandaag staat er een groot rondje voor de boeg ± 70 km rond de grote Peel moet heel mooi zijn en op zich was het ook een mooie route met veel bos en heide weinig foto momenten en een vervelend moment, een weg onderbreking dus om fietsen 10 km wel te verstaan. En natuur is mooi maar je krijgt er een droge keel van en een knorrige buik want je komt bijna geen restaurants tegen dus aan het einde van de rit zijn we in Nederweert een hapje wezen eten heerlijk eind van een lange maar wel mooie fiets route 85 km

De Grote Peel
Gemeentehuis Panningen

Zondag 31 juli we zijn vanmorgen rond 10.30 vertrokken naar Ruurlo en wel naar boerencamping `n Ibink in Ruurlo 2 uurtjes rijden en we kunnen de camper weer installeren. De camping ziet er op de website mooier uit dan dat hij in werkelijkheid is maar dat vinden wij niet heel erg als we maar kunnen douchen en rustig kunnen staan vandaag rustdag verder en morgen boodschappen doen in Ruurlo dan gaan we dinsdag weer lekker de buurt verkennen.

Maandag 1 augustus we gaan vandaag niet zo heel ver fietsen ± 55 km naar Lochem het is heerlijk hier als je van het platte land houd oneindige vergezichten en heel veel mooie boerderijen we komen mooie gebouwen en molens tegen het is mooi weer dus we genieten heerlijk op een terrasje gezeten met koffie en wat lekkers Mmmm

Kristalmuseum Lochem
mooie boerderij onderweg naar Lochem
mooi stukje vergezicht onderweg
mooie muurschildering van de boer
De Zwiepse molen
Mooi plaatje onderweg

Dinsdag 2 augustus het word warm in Ruurlo dus we gaan er op uit met het fietsje bij de camper zitten met warm weer is niets dus we vertrekken vroeg en zitten om 0915 op de fiets richting Zutphen onderweg weer heel mooie plaatjes gezien en toen we weer bij de camper aankwamen hadden we de 85 km aangetikt.

De Lindense molen in Linde
Kasteel Vorden
Kasteel den Bramel in Vorden
Mooi laantje onderweg
Molen Nooit gedacht
De wijnhuis toren Zutphen

Woensdag 3 augustus we gaan niet vroeg weg en nemen een kleine route richting Lichtenvoorde we gaan koffie doen bij Erve Kots ja wat een naam maar het is een mooie locatie om koffie te drinken onderweg met wat lekkers en daarna gaan we verder het was een mooie route maar weinig om over te vertellen om 4 uur staat we weer op de camping en hebben we 55 km op de teller staan morgen gaan we rondje Doetinchem fietsen.

Erve Kots heerlijke Koffie met wat lekkers
mooi plaatje de koeien gaan onder de weg door
Houtmolen Agneta in Ruurlo

Donderdag 4 augustus ff een rustdag we gaan even boodschappen doen in Ruurlo en even rond lopen in het stadje. Vrijdag 5 augustus de route voor vandaag is ± 66 km maar het werden er 82 km we zij via de koffie in Zelhem naar Doetinchem gefietst mooie route en weer een aantal foto`s gemaakt en als toetje van de camping ging er een ballon op stijgen bij ons recht voor de camper dit had ik nog nooit gezien dus dat was mooi. Het is hier de laatste route die we vanuit camping `n Idink fietsen want morgen 6 augustus vertrekken we naar Hertme ongeveer 50 km noordelijker

Koeien onder de weg door bij Erve Kots
Ballon opgelaten
Kunst onderweg
Jonge zwanen in de Dinkel

Zaterdag 6 augustus we hebben alles klaar voor vertrek gemaakt nog even eten en koffie drinken dan is de  camper klaar voor vertrek richting camperplaats Rabo Scheele in Hertme daar aan gekomen was de camperplaats al redelijk vol maar we konen nog een mooi plekje bemachtigen onder de bomen dit is wel lekker omdat het nog al warm gaat worden komende week we blijven hier tot woensdag 10 augustus

ons plekje bij Rabo Scheele in Hertme
mooi plaatje van het Twente landschap
gemaal in de rivier de Dinkel

Zondag 7 augustus vroeg wakker dus vroeg weg we zaten om 0915 op de fiets heerlijk rustig was het, rondje van 77 km gefietst via Tubbergen naar Ootmarsum naar Dennekamp weer terug naar Hertme het was heerlijk lekker koffie gedronken in Tubbergen bij de Troubadour toen naar Ootmarsum nog eens koffie het blijft een heel mooi dorpje heel veel kunst maar ook mooie terrassen echt een aanrader als je in de buurt bent toen naar Denekamp daar hebben we zitten eten en een ijsje toe bij restaurant De Schout vandaar via andere dorpjes weer terug naar Camperplaats Rabo Scheele in Hertme weer een mooie route door een heel mooie Twente land TOP

Trees op vakantie op Mambo Beach
De Braak molen in Goor
De Borgelink molen in Denekamp

Maandag 8 augustus we hebben vandaag weer een rondje gefietst van 65 km richting het plaatsje Goor het was weer een mooie route  met mooie fietspaden door het bos en natuurlijk het boeren land vergezichten beschermt natuur gebied Het Reggedal met de Regge die er als rivier doorheen loopt en fungeert als buffer bij hoog water, onze eerste koffie stop was in Bornerbroek bij Le Primeur was lekker vroeg open om  uur daarna heerlijk door gefietst naar Markelo en daar koffie bij een rustpunt gepakt dat was ook voortreffelijk en goed geregeld door landgoed Kolhoop daarna gegeten en boodschappen gedaan in Borne en weer naar de camper gefietst. Morgen nog 1 rit dan gaan we naar Kim en Wim in Zwartebroek.

5 van de 12 Ooievaars
Mooi landschap in het Reggedal
De rivier De Regge
Koffie drinken Landgoed Kolhoop

Dinsdag 9 augustus vanmorgen weer lekker een grote ronde met Flex gewandeld ±45 min is heerlijk `s morgens om 0800 en dan kan Trees zich lekker rustig haar dingetje doen wassen aankleden en het eten klaar zetten, na het eten ga ik de fietsen klaarzetten en dan gaan we weer lekker zo`n 65 km fietsen het was mooi weer maar met een hoop wind. Het duurde lang voordat we ons eerste bakkie koffie te pakken hadden 0915 vertrokken en pas om 1100 uur het eerste bakkie bij een rustpunt was wel lekkere koffie uit een goed apparaat met gevulde koek, Trees had een dubbele bak gezet in het bekertje want ze vond 1.75 te duur voor wat je voor 1 keer drukken kreeg hahaha. we hebben 2x te ver gefietst bordje over het hoofd gezien dus die 65 km werden er 75 km voor de rest hebben we het leuk gehad onderweg en heb ik weer veel gezien en ook nog 2 molens gescoord.

Grobbemolen van Frielink in Fleringen
Mooi plaatje onderweg
De Grote Geesterse Molen

Woensdag 10 augustus we gaan vertrekken naar Kim en Wim en de kids we hebben een leuke tijd gehad in Hertme. Het is heet vandaag dus we vertrekken vroeg naar Zwartebroek dan is het nog een beetje te doen ivm de warmte, het is een goed uurtje rijden dus rond 10 uur waren we bij Kim en Wim. We hebben eerst de camper verzorgd schoon water en het toilet leeg gegooid en het vuile water weg gegooid nadat dit allemaal gebeurd was hebben we de camper een mooi plekje gegeven dicht tegen de schuur aan zodat de zon er niet te veel in scheen. Kim en Wim zijn er nog niet dus we zetten zelf koffie met een half uur komen ze terug van boodschappen doen. we blijven tot volgende week dinsdag 16 augustus dan gaan we weer terug naar huis de boel schoonmaken en opruimen en maandag 22 augustus weer aan het werk. We kunnen terug kijken naar een heel mooie vakantie we hebben 962 km gefietst en hebben een hoop gezien in het mooie Nederland.