De Servaas brug in Maastricht 2017
Het Station van Rijssen 2022
Plitvice watervallen Kroatië 2014
Vakantie 2023 Frankrijk - Spanje

22 april :we zijn klaar voor de vakantie heerlijk vijf en een halve week weg als bestemming Moraira , maar we doen er 3 weken over om er te komen heerlijk door Frankrijk rijden gemiddeld 200 km per dag onze eerste bestemming is Camperplaats Fuussekaul in Heiderscheid Luxemburg is een mooie camperplaats zijn we al vaker geweest. We rijden rustig aan en doen onderweg nog ff een bakkie koffie en komen dan ongeveer om 14.00 uur aan op Fuussekaul uurtje geleden begon het te regenen en is niet meer opgehouden we doen hier tanken voor 1.45€ en gaan morgen weer verder. (Sorry geen foto`s van Fuussekaul)23 april : We vertrekken om 0.900 uur richting Chamouilley schijnt een mooie camperplaats te wezen aan het water, het is slecht weer onderweg dus we rijden lekker door rond 11 uur ff stoppen voor een bakkie.

ff gasbrander schoonmaken in Joinville
ff bakkie onderweg
Camperplaats in Joinville
Camperplaats Joinville

In Chamouilley werd het niets geen goed werkende koelkast en we hadden er geen stroom dus ff gekeken op campercontact en ja hoor er was in Joinville een mooie camperplaats met stroom al moesten we de stroom bij de boten weghalen want de camper stroompaal was kapot dus dat hebben we gedaan en gelijk daar de koelkast brander schoongemaakt en uitgeprobeerd en ja hoor hij deed het weer en net op tijd want het begon weer te regenen maar goed hij was gemaakt dus nu aan de borrel en morgen weer verder want met het slechte weer kan je beter kilometers maken tot het mooie weer.  24 april : We hebben heerlijk geslapen en gegeten en we vertrekken weer om ± 0930 uur richting het zuiden tot Vandenesse en Auxois dat ligt ter hoogte van Dijon mooie route en redelijk weer we rijden weer zo als gewoonlijk helemaal binnendoor over N en D wegen dus het is genieten onderweg behalve als het regent natuurlijk en dat doet het geregeld. Onderweg kwamen we een heel mooie spoorbrug tegen we konden er heel dichtbij parkeren voor een bakkie dus even wat foto`s maken van de brug we komen rond 1300 uur aan op de camperplaats van Vandenesse en Auxois om een beeld te geven een camping kost 30 € voor een nacht en wij staan geregeld voor niets met alle benodigdheden en nu moesten we 10 € betalen voor een nacht.

ff bakkie bij mooie spoorbrug
uitzicht op kasteel Neufchateau
Uitzicht op kasteel Neufchateau
Camperplaats in Joinville
Camperplaats in Vandenesse en Auxois

25 april : We hebben heerlijk geslapen en gegeten maar weer vroeg op die wekker in mijn hoofd is nog niet op vakantie vandaar, maar dat komt wel weer goed over een paar dagen. We rijden om 09.00 bij het gemeentehuis weg want daar achter konden we alles doen voor de camper vuilwatertank legen en het toilet vers water hebben we nog voldoende. We drinken koffie onderweg dit keer bij een heel mooi en oud kerkje en bij het politiebureau ongeveer 45 minuten rijden we weer richting Chalmazel thuis niet gekeken waar dat ongeveer ligt, ja op de hoogte van Lyon maar dan ongeveer 150 km het binnenland in Chalmazel is dus een skioord dus in de bergen/flinke heuvels dus klimmen geblazen het was prachtig om zo te rijden en na 100 km berg kwamen in het dorpje aan heel leuk dorpje gelijk bij de boulangerie jetons gehaald voor de stroom 10 € voor 8 uur stroom was duur maar voor de staanplaats hoefde we niets te betalen het was een mooi dorpje en we stonden mooi vlak bij het voetbalveldje waar de kinderen van het dorp training kregen.

Op weg naar Chamazel
Op weg naar Chalmazel
Hoogste punt 1200 mtr
Even foto`s maken
Chalmazel
Mooie camperplaats

26 april Van de camperplaats Chamazel vertrekken we om 0.900 richting Goudarques ongeveer 254 km door berg en dalen dus weer veel stuur werk net als gisteren, maar wel mooie uitzichten top is deze route we hebben afgelopen nacht heerlijk geslapen dus kunnen er weer tegn aan heerlijk. We pauzeren even om 11.30 voor een bakkie koffie bij het plaatsje Cordes, we hebben mooi weer en de voorspelingen zijn alleen maar beter in Goudargues is het 25 graden lijk me heerlijk maar zover is het nog niet het verloopt onderweg helemaal naar wens geen problemen met de camper hij loopt als een zonnetje maar had ook niets anders verwacht hij is in goede handen van garage Mocking  dus het komt helemaal goed. Het is nu 15.15 uur en we staan voor de poort van camping La Grenouille en eigenares Delphine mooie camping tegen een goede prijs 20€ per dag inclusief alles zelfs een servicepunt voor de campers, hier staan we t/m zondag 30 april het is mooi weer dus geen klagen en ff lekker uitrusten en genieten.

Onderweg naar Goudarques
Centrum van Goudarques
Centrum Goudarques
Trees bij de fontein
Achter onze plek mooi uitzicht
En nou ben ik het zat Pff
  • 01 mei vandaag is weer een vertrek dag dus alles aan kant maken in en om de camper en dan kom je weer van alles tegen dus dan zie je ook dat er een steunpoot achter vastzit alles geprobeerd maar kreeg hem niet omhoog (het was de slechtse van de 2) dus dan maar met geweld en ja hoor er brak wat af en de poot ging weer om hoog zolang als dat ik hem omhoog hield dus tie wraps pakken uit de voorraads kist en ff vast gezet met 4 stuks tie wraps en nee heb er geen foto`s van gemaakt was boos. En dan is de camper zelf aan de beurt water vervangen ,toilet legen en de vuilwatertank legen dat gedaan hebbende en afscheid genomen van Delphine en gezegd dat we zeker weer terug komen het zij dit jaar of volgend jaar weer vroeg in het jaar, want dat hebben we nu ervaren maar het is heerlijk zo vroeg op vakantie. En dan weer op pad richting Spanje maar eerst gaan we naar Bize-Minervois in de streek Haut Languedoc tegen de pyreneeën aan.
Onderweg
Chateau onderweg
Trees even Flex uitlaten
Raften
Mooie plaatjes onderweg

Het is een trip van 211 km ongeveer want onder worden het er altijd meer weg afsluitingen vooral vandaag 2 stuks dat betekende ongeveer 17 km omgereden maar wel een mooie route zo binnendoor en door mooie dorpen en smalle weggetjes heerlijk is het ik mag dat graag doen Trees iets minder maar dat geef niet het komt altijd weer op de pootjes terecht. om 11.00 uur hebben we altijd koffietijd onderweg dan zoek ik een leuk plekkie op en doen we een half uurtje een bakkie dit keer bij het dorpje Corconne. En dan weer verder door de mooie streek je komt mooie kastelen tegen maar bij de plaats Puissalicon kwamen we een mooi chateau tegen met die italiaanse coniferen heel mooi maar dat kan hier ook niet anders want het is allemaal druiven velden die je zie rondom je heen het was heel mooi. Nu staan we op de camping Flower Camping de LÒlivigne hier blijven we 2 dagen om weer ff bij te tanken van het rijden en we hebben de tijd aan ons zelf dus rustig aan morgen gaan we ff lopend naar de winkel in het dorp Bize-Minervois om wat boodschappen te doen en een bakkie met wat lekkers nemen want daar zijn ze goed in hier in Frankrijk want daar kunnen de Nederlandse bakkers niet tegenop hoor wat ze hier in de etalage zetten. De camping is net een nieuwe op gezet door een jong stel waarvan de man een beetje Nederlands spreekt er staan daan ook veel Nederlanders op de camping, het is een camping met tiny house en met glamping tenten en voor caravans en campers in in alle maten en iets unieks tiny huisjes van een heel groot wijnvat zie foto of te wel voor alles wat hier inclusief zwembad het is dus een mooie camping.

Mooi plaatje onderweg
Camping L`Olivigne
Wijnvat tiny huisje met keuken en hot tup

06 mei Flower CampingJa het werd nog een dagje meer in Bize Minervois bij camping  de LÒlivigne mooie camping gaan we nog wel eens meer naar toe denk ik, was een leuk plaatsje met een hele mooie camping en leuke eigenaar en een heerlijke wijn die ik daar gekocht heb en toen we daar weggingen richting Spanje dacht ik weet je wat ik neem een doosje van die heerlijke wijn mee dus camper verzorgt en naar de receptie voor de doos witte wijn Trees te keer gaan van waar moeten we nu die doos kwijt ik ze zet hem maar in de toilet neer kijken we in spanje wel waar we die flessen neer zetten, onderweg richting Martinet een plaatsje met 750 inwoners op 976 meter hoogt, onderweg komen we een hoop mooie plaatsjes tegen sneeuw op de bergtoppen echt heel mooi in Montjardin ff een bakkie gedaan rond 11 uur en dan weer verder richting Martinet over de Col del Tiel en mooie plaatjes onderweg oom 16.00 uur arriveren we in Martinet waar er nog 5 campers stonden en later stonden we uiteindelijk met 12 campers.

Martinet
Trees in Bize Minervois
Koffie drinken bij restaurantje
Vanaf Col del Tiel kijken op Pyreneeën
Even Lunchen op Col del Tiel
Nog sneeuw op de Pyreneeën

5 mei We staan weer klaar na één nachtje gestaan te hebben in Martinet vertrekken we om 0900 uur om voor een wat langere periode op camping Lake Caspe een heel groot stuwmeer we hebben een heel goede weg om te rijden dus eerst even uit de bergen en dan lekker opschieten is ook wel lekker rijden en niet alles binnen door, we komen nu ook wel dorpjes tegen en de grote stad Lleida wat een chaos is het in zo`n stad dat is ff wat anders dan in Utrecht bv rotonde met verkeerslichten gaan ze knipperen mag je de rotonde op proberen te komen met een gewone auto is dit moeilijk  maar met een camper nog moeilijker ze komen je van alle kanten te gemoed dus gas op die plank als je gaat rijden Trees zij dat gaan we niet meer doen KLAAR . Uiteindelijk de stad goed uit gekomen en nu op de N211 weer verder tot aan 12 km voor Caspe dan één afslag naar rechts en dan zijn we er op het 500 meter lange grindpad af en dan zijn we er ik had al een mailtje gestuurd voor de prijs en of er plaats was, we staan er 5 dagen het is een mooie camping en heerlijk rustig het geen wat er het meeste staat en in de huisjes zitten zijn vissers ook uit Nederland 2 mannen komen hier al 20 jaar vissen met vrouw en kinderen, en het is mooi weer rond de 26 graden heerlijk.

Camping Lake Caspe
ff bakkie onderweg en Flex moet ff uit
Onderweg naar Lake Caspe
Het Lake Caspe stuwmeer ±7mtr onder Niveau
Treesje aan het lezen
Mooie palmbomen op de camping

10 mei  Camping Lake Caspe was een mooie en fijne camping om te staan alles was goed verzorgt alles was schoon en werd goed bij gehouden elke dag. We hebben daar leuke mensen ontmoet achter ons stond een visser uit Wolvega had een eigen bedrijf (loonwerker) maar dat heeft hij verkocht en is nu overal in Europa aan het vissen, waren leuke mensen. Verder komen we best wel mensen tegen die gewoon een jaar aan het reizen zijn door Europa met de camper en het gezin lijk me heerlijk een jaartje op pad. Zoals gewoonlijk eerst de camper weer verzorgen en dat is zoals de gehele camping goed geregeld een mooie plek op de parkeerplaats bij het meer dat een meter of 7 onder zijn niveau pijl was, de waterpomp is kapot dus de schoonwatertank kan ook leeg gehaald worden als het goed is heeft Jeroen de nieuwe pomp aan Piet gegeven en dan kan ik hem er zaterdag 13 mei want dan zijn we in Moraira bij Jan en Claudia voor Jan Junior zijn 30 ste verjaardag dat zal me een feestje worden heerlijk. En dan gaan we rond 10 uur richting Caspe om de boodschappen weer aan te vullen, maar zo`n camper past niet op een kleine parkeerplaats dus ik heb hem maar in het midden neer gezet en elke keer naar voor en achter gereden als er weer een auto uit moest en dan kom je ook nog twee kerels tegen die in je camper proberen te komen was gelukkig op tijd om de deur dicht te doen anders was ik niet gelukkig geweest denk ik, gauw Trees gebeld in de winkel van kom naar de camper en weer verder gegaan, was wel ff schrikken. Nu zitten we heerlijk aan de kust op camping Ribamar bij het plaatsje Alcossebre net voorbij Peniscola 200 meter van de Middellandse zee geen strand maar rotsen is ook wel mooi maar je kan er niet zwemmen we zijn er wezen kijken en er is een klein kiezel strandje gecreëerd. De camping is prima alles lekker schoon broodjes voorziening zwembad aanwezig en een restaurant en veel Engelse en Fransen, maar goed we zijn hier 2 dagen en dan gaan we naar Moraira.

Onderweg naar Camping Ribamar
Op Camping Ribamar
Trees aan kust van Camping Ribamar
Het kiezzelstrandje
Stef en Flex aan de kust

13 mei We vertrekken richting Moraira we gaan via de AP7 dan zijn we er met een uurtje of 4 en dat is gelukt er is weinig te vertellen als je via de snelweg ga dus geen foto`s van onderweg dat ging niet. We zijn inmiddels aangekomen bij Jan en Claudia en Jan Junior we werden hartelijk ontvangen door hun en iedereen die er al waren was top. Dan even het kabeltje uitrollen voor de stroom maar dat was van korte duur want de politie stond voor de deur of we maar met 10 minuten weg wilde wezen we mochten niet voor het huis staan Rob en Jaap moesten ook weg en de bus van Jan moest ook weg wij hebben de camper een klein stukje verder naast het huis op een parkeerstrook gezet en gingen elke avond naar het dorp waar we op een grote parkeerplaats konden staan en slapen en dat was ook gewoon goed bakker in de buurt dus elke morgen vers brood toppie.

Het was geweldig
Veel plezier gehad
Jan Junior zijn verjaardag was Top
We hebben veel plezier gehad
Zelfs Bassie en Adriaan op Jan Junior zijn verjaardag
Zelfs Flex had het naar zijn zin

We hebben een geweldige verjaardag gehad van Jan Junior met al onze vrienden en kennissen het was top Jan en Claudia. 17 mei We gaan eerst even gedag zeggen bij Jan en Claudia en de rest, en ff een bakkie natuurlijk en dan gaan we 350 km terug naar San Rafael del Rio daar hebben we een Duits restaurant cq camperplaats waar we een nachtje blijven en (achteraf) heerlijk hebben gegeten.

Restaurant Camperplaats Area de Spatzle Fritz
Camping El Berguedà
Op camping El Bergudà

18 mei We zijn onderweg naar een camping in de Pyreneeën op ongeveer 1500 meter het is een heel mooie rit die we gereden hebben maar achteraf te veel en te hoog voor Trees die is er ziek van geworden denken we dus dit was de laatste keer dat we de bergen in gaan denk ik, de camping heet El Berguedà in de plaats Guardiolà de Bergudà het is een mooie camping met aardige mensen we werden prettig ontvangen en konden zelf een plekje opzoeken het was maar voor één nacht maar heerlijk geslapen. 19 mei  We vertrekken voor een lange rit door de Pyreneeën ongeveer 520 km richting Camping Les Loges bij de plaats Nonette – Orsonnette ook een mooie camping maar voor dat we er waren moesten we een wel heel smal weggetje door daar kon ik nog geen fietser inhalen Pff . Maar we werden door een leuke jonge dame onthaalt en we kregen een mooi plekje toegewezen. na deze rit werd het voor Trees te veel en te lang aan het rijden dus vanaf nu geen snelweg meer en niet zulke lange ritten meer.

mooie plaatjes onderweg

20 mei  We gaan weer verder naar Camping Huttopia Etang de Fouché in het plaatsje Arnay-Le-Duc mooie camping waar we 2 nachten blijven het is een goed onderhouden camping waar we weer een mooie plaats toe gewezen krijgen door de hartelijke jonge dame en heb er gelijk maar 2 flesjes wijn gehaald Mmm heerlijk zijn ze, hier hebben we ook besloten dat we niet meer als een speer richting Lottum gaan want dan zijn we als we daar aankomen helemaal kapot.

Plekkie op Camping Huttopia Etang de Fouché
Office de Toerisme Arnay-Le-Duc
Camping Huttopia Etang de Fouché

22 mei Na heerlijk 2 dagen op de camping gestaan te hebben en Trees weer een beetje boven jan is vertrekken we lekker rustig aan richting Neuchateau 209 km, het is slecht weer onderweg heel erg mistig en er waren momenten dat ik 40 km/uur reed dus maar vroeg aan de koffie onderweg rond 10.15 uur heb ik de camper in Lamargelle op een koffieplaats neer gezet. We komen ff over 10 uur aan in Neufchateau het is een kleine gemeente camping maar voldoet perfect nieuwe toiletten en douche heerlijk en morgenochtend mijn stokbroodje halen voor de netto prijs van 20 € geen geld. We hebben de camper geïnstalleerd en toen zijn we even naar het dorpje gegaan misschien even wat drinken het was 14.30 uur maar alles was dicht en voor de rest niet de moeite om het te zien, nee dorpje was niets bijzonders. Het enige nadeel is dat de camping naast een timmerfabriek staat met een afzuigsysteem en dat hoorde we tot 6 uur daarna ging hij uit en we hebben daar heerlijk gestaan met leuke mensen. 23 mei Ik ben vroeg waker 07.30 uur ff me eigen gewassen en toen Flex eten gegeven en uitgelaten het is fris buiten gauw mijn vest aan doen, Trees is inmiddels ook waker en om 08.30 uur kunnen we het stokbrood halen gegeten en de camper klaar maken voor vertrek Trees ff afwasje doen ik de stroomkabel naar binnen doen en de camper van de blokken halen en dan gaan we om 09.15 uur weg van de leuke camping in Neufchateau. Het is ook weer een 200 km naar camperplaats Fuussekaul in Heiderscheid in Luxemburg onderweg weer even koffie gedronken rond 11 uur in Fresnes-en-Woëvre langs de grote weg op een koffieplaats het was tegenover een heel grote graanopslag die staan overal in Frankrijk vlak bij een aantal percelen graan daar word de graan opgeslagen en gedroogd. De zon is er niet dus we blijven binnen zitten en gaan met een half uurtje weer verder, 12.00 uur rijden we België binnen nou dat weet je gelijk wat een vreselijke wegen hebben ze daar zeg, maar goed het is maar voor een half uurtje dan rijden we Luxemburg binnen we zijn om 13.00 uur bij het tankstation waar ik even aftank voor morgen om naar Lottum Limburg te gaan daar blijven we een dag of 7 om even lekker onze fiets kilometers in te halen als de fietsenmaker de slag in mijn voorwiel eruit krijgt.

Koffiedrinken onderweg naar Neufchateau bij de plaats Lamargelle
Mooie graanvelden
Gemeente camping in Neufchateau
Koffie onderweg naar Luxemburg bij de plaats Fresnes-en-Woëvre
Camperplaats Fuussekaul Heiderscheid

26 mei We zijn 24 mei uit Heiderscheid Luxemburg vertrokken, we waren vroeg deze keer we vertrokken om 08.30 uur richting Lottum, we gaan niet over de binnendoor weggetjes maar pakken de snelweg die binnendoor weggetjes in België daar heb ik het wel ff mee gehad wat is dat slecht zeg je rijd van kuil naar kuil dus snelweg. Heerlijk is het en het schiet op we hebben niet gestopt onderweg en waren rond 12.00 in Sevenum om mijn fiets te laten repareren en dat is gelukt de slag is bijna uit mijn voorwiel en ik kan weer fietsen Pff gelukkig. Om 14.00 uur reden we camperplaats “In de Verte” op en konden plekje 4 tot zaterdag krijgen maar de mensen die op 10 stonden gingen eerder weg dus Kees kwam om 11.00 uur zeggen dat we konden verhuizen en dat hebben we gelijk gedaan nu staan we tot 1 juni in Lottum op de camperplaats en gaan we lekker de fiets pakken. Donderdag 25 mei hebben we heerlijk onze eerste fietstocht gemaakt en het was heerlijk en pijnlijk voor Trees die heeft de blaren alweer op haar kont staan (hahaha) na 67 km gefiets te hebben heerlijk door het landelijke midden Limburg morgen ff uitrusten en dan gaan we zaterdag weer het fietsje op.

Camperplaats In de Verte
Omgeving Camperplaats
Achter de Camperplaats Asperge velden
Flex uitlaten heerlijk in het bos of landerijen
Onderweg van de fietstocht 67 km
Onderweg fietstocht pony met veulentje

27 mei Het is vandaag wordt vandaag weer een heerlijke dag dus gaan we er weer op uit met de fiets en natuurlijk gaat Flex ook weer mee, we zitten rond 09.30 uur op de fiets voor een rondje Blitterswijk aan de Maas de eerste koffiestop met een stukje Limburgse vlaai is bij de watermolen en Graanbranderij ” De IJsvogel “is een ambachtelijke distilleerderij, die zelf haar alcohol stookt uit bier en wijn, ze stoken jenevers en diverse kruidenbitters

Graanbranderij De IJsvogel in Arcen
De Vesting in Arcen

En dan na de koffie met gebak weer verder richting Blitterswijk mooie fietspaden naast de Maas en een heel mooie omgeving dit is voor ons al weer de zesde keer dat we hier komen het is zo`n mooie omgeving om te fietsen met de diverse pondjes de maas over en altijd een restaurant aan de overkant heerlijk, dit keer bij Blitterswijk restaurant Tante Jet heerlijke gegeten. Daarna weer op de fiets om het laatste stukje van de 70km te fietsen naar camper plaats In de Verte.

Bij het Veerhuis Tante Jet
Dommels bier Brouwerij
Brasserie De Barones

28 mei Heerlijk geslapen ff broodjes halen bij de receptie van de camperplaats Kees heeft ze weer netjes gebakken en in de papieren zak klaar gezet,  camperplaats “In De Verte” het klopt allemaal alles is er wat een Camperaar nodig heeft en nog veel meer Top plaats met een hele mooie omgeving. We rijden vandaag ongeveer 52 km eerst op naar de koffie met een heerlijke aardbeien vlaai dat was helemaal top, en we vielen met onze neus in een dorpsfeest in Grubbenvorst “Het Asperge feest” twee dagen feest in het dorp en wij waren bij de opening van het feest met fanfare van de schutters helemaal gezellig bij de koffie.  En dan weer verder langs de maas het is mooi weer dus het is heerlijk fietsen, we lunchen bij het Maashotel in Broekhuizen.

Asperge feest in Grubbenvorst
Bij "De Witte Dame "op het terras
Fanfare van de Schutterij in Grubbenvorst

29 mei We gaan de laatste fietsroute doen richting Helenaveen ongeveer 60 km we hebben mooi weer maar vannacht hoorden we de wind al flink rond de camper waaien, dus veel wind en een frisse start want het is een noordelijke wind Brrr Treesje had de jas aan en de handschoenen vergeten dus ze had al gauw dooie vingers HaHa maar na een paar uur was het weer voorbij we gaan eerst even wat kleine boodschappen doen en een bakkie koffie in Sevenum bij Grand cafe De Seve Waeg goed eten en drinken daar we hadden koffie uitgebreid met bolletje ijs en vanille saus met appeltaart (de Nederlandse Apfelstrudel) het was heerlijk maar er moet nog 50 km gefietst worden en dat ging niet altijd even lekker met die wind in je gezicht maar goed we hebben het weer gehaald en s` middags werd het weer ook beter rond 15.00 uur weer thuis.

één van de kapelletjes in Limburg
Ff uitblazen na de fietstocht
En dan staat er een Morelo More naast je

30 mei We doen vandaag ff niets het is de laatste dag van onze vakantie, heerlijk geslapen en daarna Flex uitlaten heerlijk is dat hier je bent zo`n 45 minuten bezig heerlijk tussen de rozenstruikjes en de asperges, en dan broodjes halen bij Kees eten en dan thuis aan de koffie en de website bijwerken heerlijke rustige ochtend. Vanmiddag gaan we op het fietsje bij De Witte Dame in Grubbenvorst lunchen en daarna de camper op orde maken want we gaan morgen ochtend in Ysselsteyn Limburg Asperges halen (22 kg) om daarna huiswaarts te gaan, we hebben een mooie vijf en een halve week vakantie gehad, we hebben heel veel gelachen in Spanje bij het feestje van Jan Junior en een geweldige reis naar Spanje toe. Kort gezegd een mooie vakantie.

31 mei En dan zijn we weer lekker thuis want dat is ook weer fijn na 5.5 weken op vakantie geweest te zijn.