De Servaas brug in Maastricht 2017
Het Station van Rijssen 2022
Plitvice watervallen Kroatië 2014

Vakantie 2021 in Nederland

16 juli vakantie wederom in Nederland het is binnen Europa nog steeds niet overal veilig i.v.m. Corona dus blijven we lekker in Nederland op camping van de Beek in Zwartebroek. Het is gezellig samen met de jongens en met Kim en Wim 2 weken werkvakantie schilderen en de tuin aanpassen en tussendoor gefietst in de omgeving heerlijk.

Samen met Wim deTuin opknappen
Ons plekkie op camping van de Beek in zwartebroek
Ons plekkie op camping van de Beek in Zwartebroek
Rondje Kootwijkerbroek
en dan is er ..... een Biertje.

We hebben twee weken heerlijk gefietst in de omgeving van Zwartebroek Harderwijk, Ermelo, Uddel, Kootwijkerbroek en Otterlo we hadden de eerste week prachtig weer dus konden we kilometers maken totaal ± 400 km

Op naar Harderwijk
Harderwijk
Rondje Harderwijk
Restaurant Vanenburg Putten
Mooie boerderij
rondje Uddel
Flex gaat altijd mee

En natuurlijk is het niet altijd feest met het weer in Nederland we komen ook wel eens net te laat thuis en dan ben je nat.

Net te laat
Dus NAT
Rondje Otterlo
Rondje Amersfoort

Na weer heerlijk geslapen te hebben gaan we vandaag Kim, Wim, Per en Hessel verlaten om naar een andere camping te verhuizen in Megchelen om 11.45 uur aan gekomen bij Camping `t Oostenriek van de fam Venhorst aardige mensen en heel behulpzaam het is een heel mooie SVR Camping op de grens met Duitsland bij het stadje Anholt maandag gaan we weer lekker fietsen in de omgeving. Zondag 01 augustus het weer zit niet echt mee maar we gaan toch even de omgeving bekijken even naar Anholt binnendoor 2 km we kunnen daar boodschappen doen en er staat een mooi kasteel met mooie kasteeltuin en vijver er is in de omgeving weinig te doen qua restaurantjes en cafés dus geen koffie met appelgebak dit keer.

Kasteel Anhold
Vijver Kasteel Anhold
Grafkapel van AnHolt

Zondag 02 augustus we hebben heerlijk geslapen tot 0830 uur wat een rust hier heerlijk, me even gewassen Flex uitgelaten, “het is heerlijk weer maar wel bewolkt”  daarna even alles klaar zetten voor onze eerste fietstocht, dan even eten en de nummers van de route in de knooppunten teller zetten, we gaan richting Lobith waar de rijn Nederland binnen komt, we rijden langs de grensweg dus ook veel in Duitsland waar de nummers rood zijn en er ook wel eens een nummertje tussen komt maar we redden het en komen in Stokkum daar drinken we koffie en eten een heerlijk appelgebak bij restaurant `t klaphek dan weer op weg richting Lobith waar we in eetcafe Rudies wat gegeten hebben en toen weer verder richting Megchelen naar de Camper de route wat mooi en 78km lang.

Rondje Lobith
Molen rondje Lobith met mooie wolken
Restaurant `t klaphek
Mooie molen en koeien

Maandag 03 augustus vandaag gaan we weer een lekker stukje fietsen 77 km dat wordt bij ons altijd een km of 5 meer dit omdat we wel eens verkeerd rijden HaHa, de route die we nu rijden is richting Varsseveld is echt heel mooi door mooi aangelegde paden en over boeren erven door bossen en door mais velden en als je pech heb zo als ik wordt je aangevallen door een paartje buizerds was wel even schrikken of je komt schapen op je pad tegen die lekker blijven liggen dus er dan maar dwars door heen was geweldig komen alleen weinig koffie en appelgebak tegen dus dan maar weer om rijden en zo kwamen we bij koffieboerderij Groot-Nibbelink aan waar je koffie met appeltaart kon kopen, en deze boerderij had ook een groot kinderparadijs was heel mooi na een km of tien kwamen we in Westendorp aan waar we pannenkoeken hebben gegeten erg lekker en was al weer een tijdje geleden. en dan nog 15 km naar huis/camper een mooie fietsroute met een klein buitje regen maar toen zaten we droog.

Hoge mais velden in de Achterhoek
Mooie molen
Eindelijk koffie

Dinsdag 4 augustus we gaan geen lange route fietsen we gaan even naar Anholt en Isselburg even kijken maar dat bleek niets te zijn Isselburg is een beetje een slapend stadje dus we zijn gauw naar Anholt gefietst koffie gedronken en boodschappen gedaan en weer naar de camping gegaan.

Woensdag 5 augustus na de rustdag van gisteren gaan we nu weer lekker fietsen er staat 65 km op de knopenteller het is mooi weer dus korte broeken aan en gaan, we gaan langs de Rijn naar Xanten een mooi romeins stadje we drinken in Rees een bakkie met apfelstrudel met vanille saus het was heerlijk toen bij Rees de Rijn over gestoken en weer verder door verschillende dorpjes en zo Xanten binnen gefietst bij een Romeinse vesting en toen het dorp in en daar kwamen we natuurlijk langs een winkeltje waar Trees haar magneetje kon kopen en 2 koffie mokken ik wou een foto maken van een heel grote kerk met 2 torens was heel mooi maar daar kon ik niet de juiste plek voor vinden wel andere foto`s gemaakt en even bij de pond een heerlijke schnitzel gegeten overgevaren en weer richting Megchelen was weer een heerlijke tocht.

De rijn rondje Xanten
Rondje Xanten
Eten en overtocht Xanten
Slot Hueth in Rees
Stadspoort Xanten
Evangelische kerk Xanten
Molen in Stadsmuur Xanten

Zaterdag 07 augustus, we vertrekken vandaag naar camping de Felis Hoeve in de Linge streek in het plaatsje Acquoy in de Betuwe, onderweg even een hapje gegeten bij het weg restaurant in Kesteren en nu staan we dus op de Felis Hoeve mooie camping met weer mooi sanitair en echt een kleine camping 30 plaatsen groot. En we zitten nu 28 km van huis, morgen als het mooi weer is gaan we weer fietsen

Zondag 08 augustus we hebben ook hier weer heerlijk geslapen en lekker bolletjes besteld voor morgenochtend we gaan vandaag de Linge route fietsen ± 75 km maar dat weet je nooit bij ons wordt tot nog toe altijd langer. We blijven nog tot woensdag 11 augustus en vertrekken dan weer naar huis, we hebben een fijne vakantie gehad.