De Servaas brug in Maastricht 2017
Plitvice watervallen Kroatië 2014
Vakantie Nederland 2017
Camping Polderzicht
Trees op het strand van Knokke

Maandag 24 juli het belooft een zeer slechte dag te worden het regent/plenst al vanaf vanmorgen 05.30 uur en behoorlijk dus hebben we lekker uit geslapen tot 09.15 uur heerlijk gegeten en ja hoor om half 2 werd het droog dus wij nog even op de fiets richting Aardenburg en via Oostburg om de boodschappen in huis te halen effe geluncht onderweg en via Sluis weer naar de camping en toen hadden we er weer 35 km op zitten en toch weer ons uitje gehad voor vandaag . Dinsdag 25 juli vandaag gaan we naar Brugge via het Damme kanaal dus we komen via het mooie plaatsje Damme waar we eerst het idee hadden om middels een boot naar Brugge te varen maar goed dat we dat niet gedaan hebben want anders hadden we een km of 4 moeten bussen of lopen voordat we in de stad Brugge waren, Brugge is een hele mooie en gezellige stad vol met terrassen en heeeerlijke chocolade winkels en die kan je niet zomaar voorbij gaan dus wij een paar doosjes mee genomen wat je er ook heb zijn heel mooie gebouwen op de markt waar we even gegeten hebben maar het is er zo druk dus wij na een uurtje of 2 er maar weer vandoor gegaan richting Nederland ( Camping) wat ons wel is op gevallen dat er verdraaid mooie oude maar ook nieuwe huizen staan heel mooi. terug in Sluis kwamen we er achter dat er jaarmarkt was dus rustig eten op het terras was er niet bij was wel gezellig maar jongens wat een mensen vooral Duitsers en Belgen dus dan maar even makkelijk gegeten een patatje was ook lekker en toen weer naar de camping fietsen opladen want morgen vertrekken we naar een ander stekkie in Noord Brabant en wel Camping Dun Inloop in Lage Mierden.

De molen van Sluis “De Brak”
De Belfort op de Markt in Sluis
Het Mooie Sluis vol met bloemen

Woensdag 26 juli we zijn onderweg naar Camping D`n Aanloop in Lage Mierden rond 12.30 uur waren we op de zeer mooie camping we werden hartelijk ontvangen door de eigenares van de camping en we konden een mooi plekje kiezen alles klaar zetten en zitten het is hier heerlijk. Donderdag 27 juli  we zijn redelijk vroeg vertrokken om een fietstocht van 62 km te doen richting Hilvarenbeek en dan naar Poppel in België en zo weer richting Camper het is hier heel mooi in de omgeving en daar om ook mooie foto`s van het bos gebied rondom Lage Mierde vanuit een uitkijk toren.

Met De Lamme Goedzak naar Brugge toe
Stadhuis van Damme
De Belfort van Brugge
Binnenkomst Brugge
Grote markt in Brugge
Chocolade winkel in Brugge Mmmm

Vrijdag 28 juli we houden vandaag rustdag even boodschappen doen in Reusel 7 km op de fiets en 7 km terug daarna lekker niets doen in en rond de camper. Zaterdag 29 juli dit is weer een dag om weer eens lekker te gaan fietsen er staat weer 60.5 km op het programma we gaan dit keer richting Hoge Mierden en dan ri Aarendonk in België en zo via Reusel en Hogenloon weer ri de camping ja onderweg komen we de raarste dingen en voorwerpen tegen  ook heel mooi huisjes want dat weten ze wel hier in Noord Brabant het is hier prachtig en je kan heerlijk eten in de restaurantjes die we veelvuldig bezoeken.

Hond is aan het schapen drijven
Landschap De Utrecht
Trees bij de uitkijk toren ik sta erop

Zondag 30 juli dit is onze laatste dag in Lage Mierde morgen verkassen we naar Vorden in Gelderland we staan dan op Camping De Boomgaard maar we gaan eerst even langs in Ysselsteijn waar onze pup ongeveer 4/5 weken oud is we gaan dan voor het eerst kijken en misschien mogen we wel uitkiezen welke er van ons wordt we zullen zien. Nou we zijn net bij het nest hondjes vandaan bijna een pup van 3 maanden mee genomen maar de eigenlijke eigenaar wou hem toch niet afstaan dus wij met lege handen weer naar de volgende camping De Boomgaard in Vorden (Gelderland) daar hebben we best goed gestaan en heerlijk gefietst alleen hadden we daar geen goede Wifi dus kon ik de website niet bij houden. We zijn vrijdag 4 augustus even naar huis geweest nood gedwongen want Trees haar fietsaccu begaf het en ik kon geen dealer in de buurt vinden dus wij als een speer naar Houten waar we de fietsen gekocht hebben daar bleek dat mijn accu ook defect was en de zelfde foutcode gaf als de accu van Trees haar fiets, maar we zijn na een nachtje thuis te hebben geslapen weer op pad gegaan naar Camping BergBoer in De Lutte achterhoek Overijssel.

Kunst midden in een weiland
Landgoed DE Utrecht
De Jacobus molen in Vessem

Camping De Bergboer is een goed geregelde en nette camping 4,5 km buiten het gezellige dorpje De Lutte achterhoek Overijssel tegen de Duitse grens waar we dan ook heel mooi zijn wezen fietsen althans de omgeving is mooi alleen werken de knooppunten niet op de grensomgeving we hebben ongeveer 15 km om gefietst voordat we aankwamen in Bad Bentheim waar een heel mooi Kasteel staat en mooie terrassen dus voor dat we het kasteel in gingen hebben we eerst iets gegeten en gedronken. Op de terug weg kwamen we net buiten Bad Bentheim een Odijker tegen Jeroen Straatman heel leuk even een praatje gemaakt, hij stond in Beuningen op een camping net iets noordelijker van De Lutte en toen maar weer verder zoeken naar de knooppunten op NL grondgebied maar we hebben een fiets navigatie die aangezet en toen ging het als een speer op weg terug naar De Lutte.

Kasteel Vorden
Omgeving Vorden is heel mooi
Kasteel Ampsen in Lochem 1558

De Lutte en zijn omgeving is een heel mooi fiets gebied mooie landschappen wisselen mekaar af met grote stukken bos en ook mooie boerderijen en huizen in de voor deze streek bekende bouwsteil, zo zijn we in Ootmarsum geweest staat bekend om zijn kunstenaars we zijn in Enschede, Oldenzaal, Beuningen, Denekamp en het heel gezellige Losser en het is echt te veel om dat allemaal te beschrijven wat voor moois we allemaal zijn tegen gekomen ik zal er een paar noemen Het Klöpkeshoes en de Dinkelkoeien op een ooievaarsnest en de bronzen kinderen in Ootmarsum.

Binnenplaats Kasteel Bentheim
Kasteel Bentheim
Het Klöpkeshoesje
Mais staat hoog dit jaar
Dinkelkoeien in Ooievaarsnest
Bronzen spelende kinderen

Zaterdag we gaan een nachtje naar huis om vervolgens zondag Casper op te halen bij Stefan en Daniëlle en dan gaan we met hem naar Camping & Bungalowpark ‘t Stien’nBoer in Haaksbergen die ik van tevoren had gereserveerd we hebben er veel zin in allebei en wat we van Stefan en Daniëlle horen moeten we hem maar gauw op komen halen want Casper is helemaal Hyperdepiep, we kwamen rond half elf in Almere aan en zijn rond half twaalf weer vertrokken met Casper nou die zat als een trotse pauw op de voorstoel in zijn kinderzitje het was helemaal leuk wat een mannetje. we kwamen rond 1 uur aan bij de camping en we konden uit diverse plekken kiezen dus zijn we even de camping opgelopen om een plekje te kiezen de camper geïnstalleerd en toen maar gelijk het zwembad in gedoken met Casper want de camping had ook een binnenbad waar je naar buiten kon zwemmen en daar stond ook de glijbaan en daar moesten wij natuurlijk vanaf met zijn tweeën hij vond het helemaal leuk, na een uurtje waren we het zat en zijn we de speeltuin ingegaan met hem een kleine indoor speeltuin daar hebben we gelijk gegeten en toen ging bij meneer de directeur het lampje uit maar bij ons ook hoor. We zijn de volgen de dagen met heel veel plezier met het mannetje in de weer geweest, boodschappen doen in Haaksbergen naar de indoorspeeltuin Het Hof van Eckberge geweest in Eibergen heel mooi daar met een kleine Zoo zie de foto`s. 2017 in Nederland is goed bevallen ondanks het wisselende weer hebben wij 1 dag van de laatste week met Casper binnen moeten zitten voor de rest van de vier weken zijn we alle dagen in korte broek wezen fietsen korte en lange tochten, we hebben de vakantie afgesloten met een heerlijk avondje Rodaen in Bunnik en nog heerlijk na zitten praten over de vakantie van 2017 en alvast een voorschot gedaan naar 2018. ik denk naar iets stabieler weer.