De Servaas brug in Maastricht 2017
Het Station van Rijssen 2022
Plitvice watervallen Kroatië 2014
Route vakantie 2012

Met het nieuws op de radio van donderdag morgen 19 juli 2012 om 09.00 uur rijden wij Odijk uit. op weg naar Achen eerst tanken in Maasbergen  en dan door over de A76 richting Venlo voor Venray

Gebroken ruit door Donald Duck
Helpen met nieuwe voorruit

stoppen we even voor een bakkie ” lekker ” is dat want het stort buiten. richting Venlo wordt het beter weer alleen veel wind en daar had ik niet alleen last van ook een Woerd/Eend/Donald had last van windzakken want hij vloog recht op me af en knal recht op de voorruit, ruit aan diggelen en bijna een hart stilstand net voorbij Venlo bij de Mac op de parkeerplaats gebeld (11.00 uur) naar Camperglas die hadden gelukkig een ruit ergens in Brabant staan wij afgesproken in Westerhoven bij een camper bedrijf want daar zou hij nog een ruit moeten plaatsen (onder de rook van Eindhoven) hij zou rond drie uur komen maar na gebeld te hebben kwam hij pas tegen zessen aan. Rond 19.00 uur reden we weg richting Ittervoort in Limburg alwaar we overnacht hebben. Aachen doen we op de terug reis.Vrijdag 20 juli 2012 Lekker geslapen en gedoucht en weer op pad richting Heiderscheid (Luxemburg) we zijn helemaal binnendoor gegaan want we willen eigenlijk geen snelweg gebruiken en dan kom je smalle

Camperplaats Fuusekaul
Onderweg naar Oberbrombach

weggetjes tegen en zeker in België maar wel heel mooi. In Nandrin zijn we gestopt voor koffie een heel mooi dorp, de verdere reis verloopt goed en het weer wordt beter. Omstreeks 13.30 uur komen we aan op camperplaats Fuussekaul in Heiderscheid mooi weer en een mooie plaats met alles er op en er aan winkel, patattekes even inchecken en dan is er een heerlijk buiten gezetten met een heerlijk koud biertje. Zaterdag 21 juli 2012 Ik ben altijd vroeg op ± 7 uur dan de hondjes uitlaten en eten camper gereedmaken (afvalwater lossen en toilet leeg gooien) en dan gaan we rond 9 uur weer op pad naar Oberbrombach onderweg is het wat miezerig als we weggaan.

Camperplaats Edenkoben
Djoeck drinkt uit de goot heerlijk helder He..Water

Onderweg komen we weer mooie plaatsjes tegen gekomen met oude kasteeltjes en mooie natuur. Uiteindelijk zijn we niet in Oberbrombach terecht gekomen i.v.m . een weg omlegging zijn we de plaats voorbij gereden en door gegaan naar Edenkoben (eigenlijk te lang gereden) daar waren we om ± 4 uur in de middag wel moe van het rijden maar het plaatsje maakt een hoop goed mooi dorpje en een mooie camperplaats is wel moeilijk te vinden ben 2 keer het dorpje door gereden. Zondag 22 juli 2012. We zijn ± 0900 uur vertrokken uit Edenkoben en gaan naar Freiburg onderweg weer veel mooie dorpjes tegen gekomen en lekker koffie gedronken op de parkeerplaats van een dichte Aldie ± 13.00 uur kwamen we aan in het stadje Freiburg daar de camper een plekje gegeven en alle faciliteiten aangesloten en de hondjes uitgelaten het is ook weer een mooie plaats met internet vandaar dat ik onze website kan bij werken. Maandag 23 juli 2012 we zijn vanmorgen voor het eerst op de fiets gestapt om naar Freiburg stad te gaan ± 10 minuten fietsen. Freiburg is een

Net terug uit Freiburg even uit puffe
Münsterkerk

heel mooie oude stad met zijn prachtige Münsterkerk van 1218 verder heel mooie oude gebouwen (zie de foto’s) verder heeft Freiburg een heel gezellig centrum met veel terrassen en winkeltjes op een van de terrasjes hebben we lekker koffie gedronken en en genoten van de mensen om ons heen ’s morgens om half elf zitten ze hier al aan die grote pullen met bier heerlijk om te zien maar ik heb gewacht tot bij het eten heerlijk mijn eerste schnitzel gegeten. Djoeck vond het ook heel fijn in de stad  lekker water drinken uit de kleine watergangen die door de hele stad lopen heel leuk om te

zien. Dinsdag 24 juli 2012 we zijn weer omstreeks 0900 uur vertrokken om niet zo veel verder te gaan ± 35 km het wordt deze week mooi weer (28°) dus hebben gisteren besloten om een camping op te zoeken en die hebben we gevonden in Camping Sandbank in Titisee alwaar we een heerlijk plekje hebben gevonden aan de gelijknamige zee waar we blijven tot zaterdagmorgen om dan te vertrekken richting de Bodensee. Vrijdag 27 juli 2012 vreselijk noodweer gehad onweer en heel mooi weerlicht de hele avond en een deel van de nacht, hagelstenen van het knikker formaat zie de foto hierboven. de volgende morgen regende het nog met weer onweer maar dat duurde maar even. we zijn om ± 09.30 uur vertrokken

Heerlijk aan de Titisee
Krimmle waterval

richting Meersburg aan de Bodensee onderweg lekker koffie gedronken in Aach en toen verder gegaan naar het mooie Meersburg met zijn mooie gebouwen en huisjes in vakwerk stijl en een mooie haven aan de Bodensee met zijn gezellige boulevard. Na de overnachting in Meersburg zijn we verder getrokken richting Oberjoch leuk wintersportplaatsje maar zomers is er niets te bekennen. We hebben op het grote parkeerterrein koffie gedronken voor het informatie kantoor. daarnaar weer door de bergen richting Stams Duitsers en Zwitsers die hier een vaste plaats hebben. Het uitzicht is prachtig vanaf de campingplaats zoals je kan zien ligt de sneeuw nog op de toppen van de berg. Woensdag 01 augustus 2012 ja heb even een paar dagen geen internet tot onze beschikking gehad dus vandaar dat ik nu even een paar dagen moet bij werken om de website weer up to date te maken. We zijn van Stams naar Hall

Onderweg naar Krimmle

in Tirol gereden dat was maar een 45 km. We hebben voor de camping in Hall gestaan (zie foto) was niet veel bijzonders maar wel een goed startpunt om met de bus naar Innsbruck te gaan we waren rond 12.30 uur in Innsbruck eigenlijk mogen er geen honden zonder muilkorf in de bus in Oostenrijk maar omdat wij toeristen zijn liet hij en op de terug weg zijn collega ons gewoon binnen. In Innsbruck aan gekomen hebben we eerst wat gedronken op een terras en toen naar het oude centrum gegaan want dat is voor de toerist het mooist de rest van de stad is net als elke heden daagse stad. Maar die altstadt is inderdaad mooi vooral de Sint Jakob Dom (zie de foto’s) Woensdag 1 augustus vertrokken uit Hall in Tirol naar Sint Johan in Pongau via de Krimmler watervallen het was mooi weer en het is een mooie route wel stijl 14% sommige stukken maar dan krijg je ook een prachtig scala aan foto’s. De Krimmle watervallen zijn prachtig een mooi stukje natuur en een mooie melk koe voor Krimmle want het is er echt druk. we zijn daar ongeveer een uurtje geweest en toen door getrokken naar camping Kastenhof in Sint Johan in Pongau. Morgen 03 augustus vertrekken we naar Sankt Wolfgang naar Gerard en Marleen. Woensdag 8 augustus 2012 we hebben afgelopen dagen bij Gerard en Marleen geweest in Oostenrijk 4 heerlijke  dagen aan de Wolfgangsee met ± 32 graden geweldig gewoon, dat was echt vakantie. Inmiddels zijn we al weer twee dagen onderweg èèn overnachting in Fall gedaan dat was noodgedwongen omdat de weg naar onze geplande camperplaats afgesloten was en een omweg er naar toe was te ver om, het was wel eng in het bos maar toch goed geslapen. We zitten nu op de camperplaats in Füssen Duitsland en gaan nu de Romantische straat volgen tot Wützburg,

Füssen

Füssen is een prachtige stad met veel mooie gebouwen en een burcht en kerk hieronder laat ik van de afgelopen. Vertrokken vanuit Füssen richting Schwangau om daar Schloss Neuschwanstein is ± 12 km daar aangekomen om 9 uur ’s morgens en eerst de camper op een parkeerplaats gezet, toen stond er al een rij voor de ticketkassa van 2 uur toen hebben we besloten om dit maar een andere keer te gaan bezichtigen + hij stond toch in de steigers en ik heb een hekel om in een rij te staan.

We zijn verder gegaan naar Donauwörth daar hebben we een leuke dag gehad op een mooie camperplaats voor niets , maar we weten nu ook waarvoor het voor niets was om de 10 minuten ging er een goederentrein over een stalen brug (om gek van te worden) maar het plaatsje was leuk. Ja mensen de laatste dagen komen eraan we zijn al op de terugreis en we vertrekken vroeg vanuit Donauwörth richting Rothenburg ob der Tauber het is de laatste stad die we als vakantie bestemming gaan bezichtigen. We komen vroeg aan daar ± 11 uur de camperplaats is goed en we vonden een goede plaats om Rotenburg ob der Tauber te gaan bezichtigen. We zijn ongeveer 2 uur door het stadje gelopen en dat was zeer de moeite waard dit is echt een authentiek oud stadje heel mooi. Het is nu vrijdag 10 augustus we staan op camping Ferienpark in Wehrda het is een beetje een uitgeblust boeltje (ook het plaatsje) maar de plek waar we staan is mooi en Trees kan weer zorg dragen aan onze kleren want we zijn er weer bijna door. We hebben hier 2 nachten gestaan voor we weer verder gaan naar camperplaats Hotel Restaurant Gasthaus Eickholt waar we weer lekker op het gras hebben gestaan en heerlijk gegeten voor weinig. Maandag 13 augustus vertrekken we om 08.34 uur voor de laatste etappe naar mijn broer Willem en zijn vrouw Joke in Brager Compascum vlak bij Emmen het is een stuk van 140 km geheel binnendoor. Onderweg lekker koffie gedronken en even wat gegeten we komen tegen 12 uur aan bij Willem en Joke ’s avonds lekker gebarbecued en wat gedronken het was heel gezellig. de volgende dag om 11.00 uur vertrokken richting Stefan en Daniëlle in Almere daar koffie gedronken en we waren rond 3 uur weer thuis van een heel mooie en leuke enerverende vakantie in Luxemburg – Duitsland en Oostenrijk verder wil ik de mensen bedanken voor de leuke reacties op onze website en we gaan ons weer voorbereiden op de volgende reis naar Frankrijk (2013)